SZILVÁS PITE (clafoutis)

Tegnap azt írtam a nyitó posztban, hogy ma is sütök. S lőn. Ezt a villám pitét dobtam össze. Annyira villám, hogy a sütő sem melegedett fel rendesen, amíg összeállítottam a tésztát. Majd’ kiesett a formából, úgy felpuffadt miközben sült, és miután kivettem a sütőből, igyekeztem gyorsan lefotózni, mert ez amolyan összeeső fajta. Remélem a kép visszadja a szépségét. Nem túl édes, puding állagú a végeredmény. Finom, egyszerű desszert.

 

Hozzávalók 8 szelethez

  • 1 evőkanál növényi olaj
  • 75 g liszt
  • 1 teáskanál őrölt gyömbér
  • 50-60 g kristálycukor
  • 4 tojás
  • 300 ml tej
  • 250-300 g kisebb szemű szilva magozva, felezve
  • porcukor (opcionális)

Elkészítés

  1. Előmelegítem a sütőt 220 C-ra, az olajjal kikenek egy 23 cm-es kerek tortaformát.
  2. A lisztet, a cukrot és a gyömbért összekeverem egy nagy tálban, és habverővel egyenként hozzákeverem a tojásokat.
  3. Beleöntöm a tejet (híg tésztát kapok), hozzáadom a szilvát, majd az egészet beleöntöm a formába. A szilvát elegyengetem, hogy mindenhova jusson, és miután sikerül a sütőig eljuttatni anélkül, hogy kilötyögne, 30 percig sütöm. Langyosan tálalom, megszórom porcukorral. Hidegen is kiváló.

Reklámok

7 hozzászólás

Kategória: desszert, pite

7 responses to “SZILVÁS PITE (clafoutis)

  1. Ami

    Szerintem a clafoutis akkor a legfinomabb, ha szilvából készítik! És valami eszméletlen guszta lett!
    Valóban látszik, hogy mindjárt kinövi a formát :D, apropó forma, nekem is ugyan is ilyen van! 🙂

    Gyömbérrel meg extra finom lehetett, tetszik az ötlet, és ki fogom próbálni 🙂

    • Ami, köszi! Szeretem ezt a formát, sajnos repedt, nem tudom meddig bírja. Bár nem egy nagy összeg, de már nem veszek másikat:) Próbáld ki, tényleg jó, alább olvashatod Szisz megjegyzését, ő evett is belőle:)

  2. Szisz

    Nagyon fincsi ( volt). Az az igazság, megettem Zé részét is. : /

    • Helló barátosném! Zének nem is sütök semmit ezek után, ha nem eszik belőle! Örülök, hogy ízlett:)

  3. Imádjuk! Gyakran is készítem! Guszta! Te, Ildy! Hogyan tudok rendszeres olvasója lenni a blogodnak? :-))

    • Szia Mézigörl! De örülök neked!:)
      Hát követés az itt nincs, de ha a blogodban megnyitod azt az oldalmenüt, ahol azok a blogok vannak, amiket rendszeresen olvasol, akkor oda be tudod linkelni az enyémet.
      Puszillak!

Vélemény, hozzászólás?

