RESZELT TÚRÓS

Mielőtt bárki azt hinné, hogy csak édességgel tömöm magam, a lenti montázsban mutatom, hogy milyen menü után következett ez a süti.

Habár ezt a sok finomságot csak elém tették, nem én dolgoztam meg vele, itt a helye a blogban. Ajánlom a fogyasztás előtti napon elkészíteni, másnap sokkal finomabb.

 

Hozzávalók

  • 250 g vaj + a tepsihez
  • 1 csomag sütőpor
  • 400 g liszt + a tepsihez
  • 250 g kristálycukor
  • 3 evőkanál kakaópor
  • 3 tojás sárgája

a töltelékhez

  • 500 g túró
  • 150 g kristálycukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 4 tojás sárgája
  • 1 evőkanál búzadara
  • 1 citrom reszelt héja
  • 7 tojás fehérje

Elkészítés

  1. A sütőt előmelegítem 180-190 C-ra. Kivajazok és lisztezek egy 32 x 23 cm-es magas falú sütőtálat vagy tepsit. A vajat felolvasztom, félreteszem hűlni.
  2. A tésztához a lisztet elkeverem a sütőporral, a cukorral és a kakaóval, majd az egészet összegyúrom a 3 tojás sárgájával és az olvasztott vajjal. A tésztát két részre osztom, és folpackba csomagolva 1 órára a fagyasztóba teszem.
  3. A töltelékhez felverem a 7 tojás fehérjét. A többi hozzávalót összekeverem, és óvatosan beleforgatom a fehérje habot.
  4. Kiveszem a hűtőből a tésztát, az egyiket belereszelem az előkészített tepsibe, nem nyomkodom le, csak finoman elegyengetem, erre kenem rá óvatosan a túrótölteléket, majd ráreszelem a tészta másik felét is, és kb. 35-40 percig sütöm.

A menüt elneveztem tavaszvárónak, mert a színei erre az évszakra emlékeztetnek. A levest imádom, már blogoltam régebben, így csak linkelem.

Tehát a menü: őszibarack krémleves (most csak barackkal, alma és narancs nélkül, kevés citromlével bolondítva), zöldségekkel töltött csirkecomb, lilahagymás tört krumpli, zöldborsópüré. Aztán jött a fenti süti. Nem maradtunk éhen.

 

10 hozzászólás

Kategória: desszert, sütemény

10 responses to “RESZELT TÚRÓS

  1. Hm, nagyon ínycsiklandozó ;))).

  2. uuu ez a turos tetszik nekem:)

  3. Nagyon szeretem!Guszta!

  4. Ami

    Már olyan régen készülődök elkészíteni ezt a sütit… Annyira kis guszta 🙂
    Na gyorsan lementem, aztán talán belefér a köv. hétvégére 🙂

    pussz

  5. Nagyon mutatós és guszta

  6. Favolosa anche questa ricettina Bella..complimenti!!!;-)
    Un bacione*

Vélemény, hozzászólás?

