Banános, csokis rizskoch – 41. VKF

És került még bele kardamom meg persze méz is. Na, nem lett rossz. Mézigörl indította a 41. VKF futamot mézes témában, ahhoz kapcsolódva készült.

Nem tudom, ti hogy vélekedtek arról a számomra evidenciáról, miszerint ez az egyik legjobb magyar klasszikus a zserbó után. Nem is értem, miért nem csinálok gyakrabban. És amikor régebben csináltam, sem blogoltam, úgyhogy éppen itt volt az ideje.

 

Hozzávalók 8-10 szelethez

  • 250 g arborio rizs
  • 1 liter tej
  • kis darabka vaj
  • 6 szem kardamom mag
  • 1 vanília rúd
  • 2-3 evőkanál cukor (ízlés szerint)
  • csipet só
  • 130 g csokoládé olvasztva
  • 4 tojás
  • 2 banán
  • 3-4 evőkanál narancsos méz (vagy bármilyen)

Elkészítés

  1. Egy nagyobb öntöttvas lábasban felolvasztom a vajat, hozzáadom a rizst, kavargatom egy percig, majd hozzáöntöm a tejet. Beleteszem a kardamom magokat, a vanília kikapart magját és magát a rudat is, a cukrot és egy kis csipet sót. Felforralom, majd nagyon alacsony lángon főzöm fedő alatt, amíg a rizs felszívja a folyadékot (kb. 25 perc). Néha megkavarom. Ha kész, kiszedem a kardamom magokat és a vanília rudat.
  2. Előmelegítem a sütőt 180-190 C-ra, szilikonos sütőpapírral kibélelek egy 23 cm-es kerek, kapcsos tortaformát. (Sütéskor alufóliát teszek a forma köré, biztos, ami biztos.)
  3. A tojásokat szétválasztom. A banánokat villával pépesítem, és a mézzel együtt hozzákeverem a tojások felvert sárgájához. Belekeverem a már kihűlt rizst is.
  4. A tojások fehérjét kemény habbá verem, és óvatosan, hogy ne törjön össze, hozzákeverem a rizshez. A massza felét beleöntöm az előkészített formába, meglocsolom az olvasztott csokival, majd ráöntöm a maradék rizst, elegyengetem. És mivel elég vastag és lágy a tészta, majdnem teljesen kitölti a formát, legalább 60 perc sütési idővel lehet számolni, de sütője válogatja. Én a közepét szoktam kissé “betörni”, hogy lássam, elkészült-e.
  5. Az olvasztott csoki miatt most kicsit lazább szerkezetű lett a végeredmény, nem az a keményebb, sűrű  fajta. Langyosan is remek, de miután kihűlt, könnyebb szeletelni. Tálaláskor megszórom porcukorral.

Reklámok

8 hozzászólás

Kategória: desszert, felfújt

8 responses to “Banános, csokis rizskoch – 41. VKF

  1. Én is rizsfelfújtat készítettem a héten 🙂 Guszta lett a tied is, csokisan is biztos finom.Én barackkal készítettem!

  2. Ciao Carissima Ildy!!!
    Come va??:-)
    è stupenda questa torta..con le banane..gnammm:-p
    Bravissima tesoro,un kiss

  3. Hey there girl, I am so glad you switched to wordpress the translation comes through so much better. I am going to do a feature on your site this Sunday, I would love a picture of you for it send me an email.

    Cheers
    Suzanne

  4. Szia Ildy!

    Van egy üzenetem itt a számodra:
    http://fozomasina.freeblog.hu/archives/2011/03/26/Kedvenceink_blogger_vndordj/

    Illetve ha érdekel egy banános receptes nyereményjáték, akkor ide is kukkants be:
    http://fozomasina.freeblog.hu/archives/2011/03/12/Nyeremnyjtk__Emlkeztet/

    Üdv!

  5. Fincsi. Szeretnélek meginvitálni az “Egy jó szó” játékra. Kukkants be hozzám, lécci.
    Hobbychef

Vélemény, hozzászólás?

