Narancsos, kakaós sütemény

Ez a bejegyzés nem jött volna létre, ha nincs bennem elég eltökéltség és türelem, valamint túlzott édességéhség.

A receptben megadott sütési idő mindenre elég, csak arra nem, hogy rendesen átsüljön ez a micsodaság. Szépen feljött, tűpróba során sem vettem észre semmit. Miután kivettem a sütőből és legalább 10 perce hűlt, gondoltam megnézem, hogy áll, és mikor a tetején lévő repedést kicsit kinyitottam, azt láttam, hogy az alja nem jött fel, és szinte még folyik. Rövid, ám velős szentségelés után kicsit lenyomkodtam a tetejét, hogy összeálljon az egész, és visszatettem még kb. fél órára a sütőbe. Na, így lett jó. Mindenképpen megérte, mert nagggyon finom!! Azért Nigellától nem ezt várnám, ejnye!

Hozzávalók kb. 10 szelethez

  • 150 g puha vaj
  • 2 evőkanál golden syrup vagy méz (én kihagytam)
  • 175 g cukor
  • 2 evőkanál házi vaníliás cukor (opcionális)
  • 150 g liszt
  • 1/2 teáskanál szódabikarbóna
  • 25 g kakaópor átszitálva
  • 2 tojás
  • 2 narancs reszelt héja, és 1 leve

Elkészítés

  1. A sütőt előmelegítem 170 C-ra, sütőpapírral bélelek egy 25 x 11 cm-es magas falú formát.
  2. A vajat habosra keverem a cukorral és a vaníliás cukorral (most jöhetne a méz is), majd egyenként hozzáadom a tojásokat. Hozzáreszelem a narancs héját, és beleöntöm a levét.
  3. A liszthez adom a kakaót és a szódabikarbónát, ezt a mixet hozzákeverem a folyékony mixhez, jól összekeverem és belekanalazom az előkészített formába. A recept szerint 45 percig kell sütni, nekem kellett kb. 70 perc. A sütőből kivéve, hűlés közben behorpad egy kicsit a teteje, a leírás szerint is.

12 hozzászólás

Kategória: desszert, sütemény

12 responses to “Narancsos, kakaós sütemény

  1. Hey there Ildy, I want to write about you for my blog so send me an email that you are alive 😉

  2. Nagyon jól néz ki, finom lehet! :))

  3. Ami

    Már én is jártam párszor így, hogy a recept pár dologban sántított…

    De nagyon guszta lett a végeredmény 🙂 ízlene

  4. Kedves Ildy!

    Fehér Ági vagyok, a Femina.hu vezető szerkesztője, és szeretném felhasználni egy képedet az oldalunkon, egy lapcsánkáról készültet, természetesen forrásmegjelöléssel és az oldaladra mutató linkkel. Sajnos, sehol nem találtam email címet, így csak itt tudtam jelentkezni.

    Üdv:
    Fehér Ági

    • Szia Ági!

      Természetesen felhasználhatod, köszönet érte, és azért is, hogy jelezted!:)

      Üdvözlettel
      Ildy

  5. Ciao Ildy,how are you??:-))
    Che bontà questa torta cosi umida e golosa..:-d
    Complimenti tesoro un kiss*

  6. Kedves Ildy!
    Szeretném a segítségedet kérni, illetve nagyon örülnék, ha tudnál segíteni:)
    Én sajnos nem tudok angolul, és amúgy is hiába kerestem égen-földöl Nigella egyik receptjét, ami arról szól, hogy csokitortára krémet többek között marsmallow és csokoládé felhasználásával készített.
    Ha megtennéd, és megnéznéd, hogyan is készül ez a krém…
    Előre is nagyon szépen köszönöm.

    Egyébként a régi blogod is nagyon tetszett, de ez is csudajó! Gratulálok:)

  7. boriska

    Szia. Megcsináltam és nem tudom abbahagyni, muszáj megennem.. Nemsoká készül a következő adag, de azt duplázom. 🙂

Hozzászólás